مروری بر دانشنامه مفید دکل دوربین

ساخت وبلاگ

مانیتور دوربین: یک نمای خارج از دوربین از ترکیب با صفحه نمایش روشن تر و رنگارنگ تر ارائه می دهد و معمولاً ابزارهای پیشرفته تری مانند راهنماهای کادربندی، فوکوس پیک، نوارهای گورخری، دکل دوربین مانیتورهای شکل موج (اغلب به عنوان "رژه RGB")، وکتورها در معرض نمایش قرار می دهد. و رنگ کاذب برای برجسته کردن مناطقی از تصویر که برای عکاس حیاتی است.

سه پایه: در درجه اول برای ثابت نگه داشتن دوربین در حین ضبط ویدیو، انجام نوردهی طولانی و عکاسی تایم لپس استفاده می شود. آداپتور میکروسکوپ: برای اتصال دوربین به میکروسکوپ برای عکاسی از آنچه که میکروسکوپ در حال بررسی است استفاده می شود.

آزاد کردن کابل: برای کنترل از راه دور شاتر با استفاده از دکمه شاتر از راه دور که می تواند از طریق کابل به دوربین متصل شود استفاده می شود. می توان از آن برای باز کردن شاتر برای مدت زمان مورد نظر استفاده کرد و همچنین معمولاً برای جلوگیری از لرزش دوربین از فشار دادن دکمه شاتر داخلی استفاده می شود.

محافظ شبنم: از تجمع رطوبت روی لنز جلوگیری می کند.

فیلتر UV: می تواند از عنصر جلویی لنز در برابر خراش، ترک، لکه، خاک، گرد و غبار و رطوبت محافظت کند و در عین حال حداقل تاثیر را بر کیفیت تصویر داشته باشد.

باتری و گاهی شارژر.

دوربین های با فرمت بزرگ از تجهیزات ویژه ای استفاده می کنند که شامل لوپ ذره بین، منظره یاب، زاویه یاب و ریل/کامیون فوکوس است. برخی از دوربین‌های SLR حرفه‌ای را می‌توان با یاب‌های قابل تعویض برای فوکوس در سطح چشم یا سطح کمر، صفحه‌نمایش فوکوس، کاسه چشم، پشتی داده، درایوهای موتور برای حمل فیلم یا بسته‌های باتری خارجی ارائه کرد.

مروری بر دانشنامه مفید دکل دوربین...
ما را در سایت مروری بر دانشنامه مفید دکل دوربین دنبال می کنید

برچسب : دکل دوربین,آژند رهساز, نویسنده : رضا بانی azezhendrahssaz02 بازدید : 77 تاريخ : سه شنبه 29 شهريور 1401 ساعت: 15:42

در اکثر دوربین‌های مدرن، مقدار نور ورودی به دوربین با استفاده از نورسنج داخلی یا نورسنج اندازه‌گیری می‌شود. آنها برای محاسبه تنظیمات نوردهی بهینه استفاده می شوند دکل دوربین. این تنظیمات معمولاً به‌طور خودکار تعیین می‌شوند، زیرا خواندن توسط ریزپردازنده دوربین استفاده می‌شود. قرائت از نورسنج با تنظیمات دیافراگم، زمان نوردهی و حساسیت فیلم یا حسگر برای محاسبه نوردهی بهینه گنجانده شده است.

نور متر معمولاً میانگین نور در یک صحنه را به 18 درصد خاکستری متوسط ​​می رساند. دوربین‌های پیشرفته‌تر در اندازه‌گیری تفاوت‌های ظریف‌تری دارند - وزن کردن مرکز کادر (نورسنجی با وزن مرکزی)، با در نظر گرفتن تفاوت‌های نور در سراسر تصویر (سنجش اندازه‌گیری ماتریس)، یا به عکاس اجازه می‌دهند تا نور را در یک مکان خاص بخواند. نقطه درون تصویر (نمونه سنجی نقطه ای).

لنز

مقاله‌های اصلی: لنز دوربین و طراحی لنز عکاسی

لنز دوربین نور را از سوژه می گیرد و آن را روی سنسور متمرکز می کند. طراحی و ساخت لنز برای کیفیت عکس بسیار مهم است. یک انقلاب تکنولوژیک در طراحی دوربین در قرن نوزدهم، تولید شیشه نوری و طراحی لنز را مدرن کرد. این به فرآیندهای مدرن تولید طیف گسترده ای از ابزارهای نوری مانند عینک خواندن و میکروسکوپ کمک کرد. شرکت های پیشگام شامل زایس و لایتز هستند.

لنزهای دوربین در طیف وسیعی از فواصل کانونی مانند تله‌فوتوی بسیار گسترده، استاندارد و متوسط ​​ساخته می‌شوند. لنزها یا دارای فاصله کانونی ثابت (عدسی اصلی) یا فاصله کانونی متغیر (عدسی زوم) هستند. هر لنز برای انواع خاصی از عکاسی مناسب است. زوایای عریض بسیار زیاد ممکن است برای معماری به دلیل توانایی آنها در گرفتن نمای وسیع از ساختمان ها ترجیح داده شود. لنزهای استاندارد معمولاً دارای دیافراگم باز هستند و به همین دلیل اغلب برای عکاسی خیابانی و مستند استفاده می شوند. لنز تله فوتو در ورزش و حیات وحش مفید است، اما بیشتر مستعد لرزش دوربین است که ممکن است باعث تاری حرکت شود.

مروری بر دانشنامه مفید دکل دوربین...
ما را در سایت مروری بر دانشنامه مفید دکل دوربین دنبال می کنید

برچسب : دکل دوربین,آژند رهساز, نویسنده : رضا بانی azezhendrahssaz02 بازدید : 95 تاريخ : سه شنبه 29 شهريور 1401 ساعت: 1:39